När katastrofen är ett faktum

Tävlingen igår slutade i katastrof.
Det var nog en av de längsta dagarna jag varit med om.
Istället för sprudlande lycka och prisrosetter fick vi
sprutande blod och fyra stygn...

Det var den förbannade grindens fel!
Kenny blev överförsiktig när hon rev hinder nr 2
och vågade inte hoppa hinder nr 4 (a.k.a grindjäveln).
Istället hamnade hon mitt i det och fastnade...
Distriktsveterinären fick komma ut och sy ihop en flik
på hennes högra framkota.

Alla var jättesnälla och engagerade, det tackar vi för!
Speciellt Elisabeth..!

Idag var det lite svullet och veterinären kom till stallet
och gav henne en stelkrampsspruta.
Jag har köpt en massa morötter och är nu helt
förbered för att ta hand om min sjukling tills hon mår
bättre. Vi har order om att:
- Gå ut och gå (morgon, luch, eftermiddag)
- Byta bandage dagligen
- Tvätta med steril natriumklorid dagligen
- Skämma bort henne med morotsgodis och kärlek.

(det sista sa i och för sig inte veterinären, men det är minst
lika viktigt!)


Kommentarer
Postat av: Rakni

I mitt nästa liv vill jag bli din häst, tänk att vara så älskad och ompysslad.

2009-03-17 @ 23:12:47
Postat av: Maja

Hahaha..!

Hon är faktiskt nästan överdrivet älskad och ompysslad, men hon förtjänar det - så varför inte?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback