Working nine to three

Ja, det är ett alldeles lagom arbetspass.
Jag börjar verkligen få kläm på det nu: Jag är ganska snabb, jag frågar inte om
så mykcet längre och alla mina kunder får ett sockersött "Hej hej!", "Hejsan!" eller
"Tjenare!" tätt följt av ett lika sött leende.
Vilken hälsningsfras jag använder beror på vem personen/kunden i fråga är.

Men efter sex timmar i kassan med tusentals "bip" ringande i öronen kan vem
som helst bli trött.
Därför är det en väldigt tur att jag förhindrar mina blodsockerfall med det ständigt
omkringstrosande ögongodiset som jag har till mitt förfogande.
You know what I'm talking about, don't yah?



Hästbiten

Kenny har agerat ledarhäst idag eftersom granngubben (a.k.a Nykle) och hans matte
inte vågar rida ut. Då får Kenny gå framför och visa vägen - det gick bra!
Sedan fick kenny trava i paddocken, det blev ungefär 20 min idag (2 x 10) och
hon var superduktig!
Vi ägnade lite tid till en, för henne, ganska svår övning - tillslut gjorde hon det
helt utan problem. Duktig tjej!
I övermorgon (onsdag) är det sommar-clear round på Harplinge RK, jag tror jag
ska rida dit och träna på att rida fram på tävling. Det är ju faktiskt där vi stöter på
alla våra problem när vi är ute. Det kan nog vara nyttigt för både henne och mig.


 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kolla den här länken

http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttninginomsverige.4.18e1b10334ebe8bc80001978.html



Om du ska skriva dig på Skate...

2009-06-24 @ 18:59:24
Postat av: Johanna

jag vet vem ögongodiset är!! :D We like mancandy :)

2009-06-25 @ 17:03:13
URL: http://kickstartyourheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback