Midsomer!

Eller Midsommar som det egnetligen heter.

Idag är det i alla fall denna dag,
denna dag då hela sverige är ute och kör i sina bilar och förhoppningsvis
undviker varandra (på vägen alltså...),
denna dag man äter ihjäl dig på sill (inte jag...),
denna dag då man dansar runt en blomklädd stång,
denna dag då man sjunger att de små grodorna är lustiga att se (själv tycker
jag att det är förhållandevis mycket mer lustigt att se på dem som imiterar grodorna),
denna dag som är den ljusaste på året (sen blir det bara mörkare och mörkare)

Denna dag ska jag i alla fall hem till Malin och Malin, och förhoppningsvis
ta det ganska lugnt. Vi ska äta lite mat och spela lite kubb, det låter alldeles
lagom för mig!
Jag tänker i vilket fall som helst inte förtära någon alkohol, det är tydligen inte min grej.
Nej, jag ska ta min moppe och min coca-cola (som för övrigt har en ganska bra
effekt på mig), och dra mot oändligheten och vidare!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback