Helmut!

Jag behöver en ny hjälm!
Min ridhjälm har gjort sitt här i värden.
En gång var den läckert kolsvart, alldeles skimmrande sammetslen,
hel och ren.
Nu har den varit med om
- ett antal ofrivilliga avsittningar (ja, jag har till och med landat på
huvudet vid ett par gånger),
- ett antal sugmärken från Flamma Byggets unghästar
- svett och tårar från moi
och kanske värst av allt:
- solen.

Som sagt var den en gång kolsvart, nu är den typ gråmelerad.
Det är sådär kul...

Nu fruktar jag för den kommande ofrivilliga avsittningen, för Oh ja,
den är nära. Med en häst som min, som är galen i vanliga fall och som
nu vilat i två månader den här våren, så är det ett under att det inte händer
mer ofta. Något bra är då att jag aldrig slagit mig när jag väl fallit, jag är som
en gummimänniska!
Men vad händer om helmuten går i tu?

Detta kan inte riskeras!
Inte nu efter att jag fått mina slutbetyg och det visat sig att min hjärna eventuellt
är användbar och värt något!



Sökandet efter mitt huvuds nya bästis börjar....






... NU!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback