Ajsing bajsing

Som jag nämnde i föregående inlägg fick jag besök av equiterapeuten
igår. Eller ja, Kenny var det ju som fick besök och behandling.
Shockvågor är det hon får, rätt in i bogen eftersom det är där hennes
onda muskel sitter, och det är inte populärt.

Hon är så arg på mig under bahandlingstiden, ujj vad arg hon är!
Så pass arg att hon trampade mig på vänsterfoten. Igen...
Det här är 3:e gången hon misshandlar min vänsterfot, och stortån var
fortfarande blå/svart sedan förra gången. Nu matchar resten av foten
stortån, och det gör så förbaskat ont!

Detta inträffade vid tolv, mitt på dagen, i går och på eftermiddagen var hon
fortfarande sur på mig.
Så jag la upp en fin-fin bombana i paddocken och så hade vi lite
förtroende-övningar tills hon tillslut förlät mig. Det kändes bra.
Ända tills hon blev rädd för något och trampade mig på högerfoten!

Då blev jag sur istället...

Men innan det var dags att åka ifrån stallet var vi vänner igen.
Min högerfot var inte så illa där ann, utan den klarade sig riktigt bra.

Nu återstår det bara att avvakta och se om min häst tänker bli bra i bogen
efter den här behandlingen.
Åh, vad jag önskar att hon ska bl bra!
Varken hon eller jag orkar vänta mer nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback