Worst day ever, ever, ever!

Jag förstår VERKLIGEN inte varför den gör såhär mot mig. Världen alltså.
Jag har aldrig varit såhär sur, trött, grinig, konstant hungrig och superarg!
Min Lördag i korthet:
06.00
Vaknar och går upp och äter frukost och allt det där.
06.15
Tittar lite på morgonbarnprogramen för att bli på gott humör.
06.25
Går, utklädd till michelingubbe, ut till moppen för att åka till jobbet.
(Jobbar i min mosters stall vissa helger)
07.10!!!
Inser att moppejäveln inte tänker starta idag, vilket följs av en gråtattack
utan dess like och ett alldeles för tidigt samtal till min kära mutti.
07.15
Mamma har tröstat och jag förstår ganska snart, till min förskräckelse,
att jag faktiskty måste cykla (de 8-9km!) dit.
07.30
Djävulen vad mörkt det är när man ej har någon cykellampa.
08.00
I stallet!
08.15
Någon vänlig själ hade gett de hungriga hästarna sitt hö, så det var bara
att ge dem kraftfoder, byta täcken och släppa ut dem.
11.30
Eftersom frukostenergin gick åt vid cyklingen har jag överlevt f.m på en
banan. Jag är GALET hungrig nu. Hästarna får sin luch och Maja ska cykla
hem och få sin.
12.00
Gullbrandstorp, ungefär halvvägs hem.
Fjuuuuuuuut. PUNKA!
Gode gud i himelen du driver med mig!
12.02
Vad är det för mack som inte har lufttrycksgrejer som passar gamla  damcyklar!
Dåligt!
12.30
Hemma, lunchen i ugnen.
Ringer och förklarar läget för moster och slipper (yeeey!) åka tillbaka i e.m
för att ta in djuren igen - det gör Amanda, min nya bästis!

Efter mycket om och men tog jag mig även till Kenny (min häst) och hem igen.
Men jag är trött, jättetrött!
För att inte tala om hur ont jag har i kroppen...

Välkomna till Majas klagohörna!
Jag har ont i:
- Mina knän, som varken håller för cykling eller kyla - idag var det både och.
- Muskelfästet i mitt vänstra knä är svullet och ömt.
- Vänster axel är varm, öm och något svullen eftersom Iris (bäbis-häst) blev
rädd för några får och sprang iväg åt motsatt håll med Maja som en vante i
andra änden av grimskaftet.
- Rygg och Nacke eftersom de inte tål vinkel dessa hamnar i när man cyklar.
Sist men inte minst:
- Svanken, eftersom jag ramlade i trappen i fredags och den fick ta smällen.
Den är nu blå och svullen. Det går inte att liga på rygg i sängen eller luta sig
mot något ryggstöd.

Ursäkta språket men...
Jävla skitdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback