She's a maniac, maaaaniac

Det är självklart mitt djur jag talar om. Min häst. Min Kenny.
Hon är faktiskt galen, helgalen. Inte nog med att hon gått och blivit
tjock under hösten, hon använder sin nya tyngd emot mig!
Idag till exempel, så flippade hon ur totalt eftersom jag föreslog att
hon kunde gå genom vattenpölen istället för att gå ut på det plöjda, frysta
fältet för att ta sig runt den. Att jag hade mage.
Som den dramaqueen hon är gjorde hon självklart en scen av det hela.
En höna av en fjäder kan man säga.
Jag fick henne dock över vattnet tillslut, genom ett krumprång på si sådär
1m upp i luften. Bra Kenny, jättebra.
Då satt jag av och försökte leda henne över pölen. Jag tänkte att om jag
går före och visar att det inte är farligt, då följer hon nog efter.
Ha.ha.ha.ha.ha.
Egentligen så fick jag som jag ville; jag gick över först och Kenny följde efter.
Det var bara det att det inte ingick i min plan att kenny skulle förflytta sig från
ena sidan till den andra i form av en 700kg ryggsäck!
Hon befann sig bokstavligt talat mig under ett shockartat ögonblick. Sen
klev hon av på min fot och vägrade flytta på sig eftersom hon var sååå skärrad.
Dumma dumma mufflan!
Men, jag lyckades tillslut kravla mig upp på hennes rygg igen och vi kunde
fortsätta vår uteritt.



Behöver jag säga att jag höll på att falla 4 ggr under färden?


Monstret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback