Soffkväll med Mutti!

Alltid lika spännande och händelserik..!
Mutti har intagit positionen av den sanna mamman och sitter
i (den nästan groteskt stora) fåtöljen och stickar på en tröja.
Jag sitter i soffan och försöker övertala Nisseman att vi visst
har det jättemysigt, han måste bara anstränga sig lite.
Vi har ett vad man kan kalla oneway-relationship...
Hur som helst så sitter vi där och kollar på reklampausen när
någon slags möbelkedjereklam (minns inte vilken) börjar och
i bakgrunden spelas den alltid lika irriterande pop-corn-låten.
Ni vet vilken jag menar.
Så nynnar jag med lite grand och upplyser Mutti:
"Den här kallas pop-corn-låten"
Var på jag får en nonchalant blick över Muttis glasögonkant och
hon säger på ett ovanligt tillrättavisande och näsvist sätt:
"Det här är inte pop-corn-låten"
"Joho, det är det visst! Det är nog ping-pong-låten du tänker på.."
-några sekunders tyssssstnad-
Så erkänner Mutti kort:
"Ja, det är det."

Det var fruktansvärt roligt i alla fall!
Ni som känner min Mutti förstår nog mitt skrattanfall..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback