Filmtajm!

Jag och Fislisa skulle se på film, så långt var vi överens.
Men vilken?
Mitt filmförråd har stadigt ökat sen jag flyttade till södern,
från att icke existera till att ta upp hela hyllan brevid soffan.
Om någon ska låna film, så kommer de till mig, för i lägeheten
har vi allt från Trolltyg i tomteskogen till Jane Austen. 
Ett problem är dock att jag älskar filmer som verkligen berör,
men jag kan nästan aldrig se på dom eftersom jag måste
vara i just rätt sinnesstämning för just den filmen - något som
driver Fislisa till vansinne. Robin Hood (prince of thives) är ett
exempel på en film som lisa nästan aldrig får se på, eftersom
den är filmen med stort F för mig.
Weel, in every case så satt vi där igen och försökte hitta filmen
som passade oss båda just denna kväll.
Det uppstod ett problem då Lisa var på barnsligt lek humör, men
jag promt ville ha något djupare...
Lisa: "Robotar!"
Maja: "Nej."
Lisa: "Trolltyg i.."
Maja: "Neeeej!!!"
Lisa: "Nehej, ömn... Shrek!"
Maja: "Nej. Nej. NEJ! Jag vill ha något sofistikerat, något känslosamt,
något från förr!"
Lisa: "Ice Age..?"
Maja: "Perfekt!"

Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHAHAHAHAHAHA! Bäst!

Postat av: Bror

enda anledningen till att du inte hade filmer förut var ju för att du åt upp dom

2008-10-02 @ 23:40:54
Postat av: Johanna

haha, mongon. :D

2008-10-03 @ 09:33:00
Postat av: Maja

Jag åt faktiskt bara upp fodralen!

2008-10-04 @ 15:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback