Wordvomit.

Vi -jag, Mutti och Brolle- kommer sova gott i natt..!
Antagligen framförallt eftersom vi utfört hårt arbete i form av rishögssanering av trädgården hela dagen, men också på grund av dagens skratt. Det är nämnligen så att när min mutti blir trött, så som man lätt blir efter en hel dags jobb i trädgården med taggiga träd och ett ständigt körande till tippen, så kan det förekomma en och annan wordvomit.
Som till exempel den klockrena vid T-korsningen mot Getinge. Mutti -och co- kommer körades med ett stort lass ris och ska svänga mot tippen i Getinge, det är dagens sista lass och vi är ganska trötta och slitna allihop. Men det är en bil framför oss som inte alls har lika bråttom och som helt plötsligt efter en bra bits krypkörning, gör en u-sväng vilket resulterar i att mutti utropar:
- Tönthööv! (Värmlänska för en kombination av orden "Tönt" och "Huvud")
Kvickt följt av:
- Han är säkert religiös!

Behöver jag nämna hur mycket jag skrattade?
Såhär i efterhand förnekar hon händelsen, men jag och Brolle står fast vid vår sak och eftersom jag nu skrivit ner detta, är det förevigat.

Kommentarer
Postat av: Vati

Mammutten är fantastisk!

2008-06-26 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback