Inläggo nummero uno.

Ja, då var det dags:
Mitt alldeles första egna blogg-inlägg!

Midsommardagen, i korthet:
Till att börja med så kan jag säga att det inte var Party-Party igår, det var gosa-gosa.
"Åh", tänker ni, "Hon hade en romantisk midsommarkväll med pojkvännen!!!"
Nej.
"Åh, hon hade en hoppa-över-7-gärdesgårdar-och-plockade-7-sorters-blommor-midsommarkväll!"
Nej.
Hon hade en Gud-va-de-e-jobbigt-att-de-regnar-och-blåser-och-att-vara-sjuk-jag-tror-jag-går-och-lägger-mig-klockan-åtta-för-att-få-det-hela-överstökat-midsommarkväll!
Wohoooo!

Det positiva i det här var att jag nu fick massa tid över till min favoritsysselsättning:
Georgia Nicolsons Dagbok.
Om du någongång ser någon som sitter djupt försjunken i en bok för att helt plötsligt chocka allt och alla omkring sig med ett hejdlöst gapskratt -som varar i säkert 5min- för att sedan helt oberört försvinna in i boken igen. Låt det gå max 10min och om personen i fråga lika plötsligt börjar gapskratta igen -magkramper och tår-sprut kan förekomma-, så är det garanterat Georgia Nicolsons Dagbok som personen läser.
Det är så fruktansvärt roligt att det knappt går att beskriva i ord - det måste upplevas.
För att ge er ett smakprov på härligheten ska jag ta mig tid att rabbla upp böckernas titlar:
- Bekännelser om killar, kyssar och katter
- Det är okej, jag har jättestora trosor på mig
- Akut uppgradering av hångelskalan
- Kyssmisstag i sjunde kärlekshimlen
- Jag och mina killmagneter fantastico
- På kärleksspaning i Hamburgerland
- Rostad på kärlekens grill
- Campingfiasko i tårtträsket
Är det inte helt fantastiskt, så säg!

Dagens tack går alltså, helt utan invändningar, till Louise Rennison - Min Gud och vägledare(Georgias författare).


PS!
Ryssland äger alla i fotbollen..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback