Bridget!

Jag glömde en ytterst viktig händelse igår: Bridgets ankomst!
Bridget är min nya moped.
Faktum är att Bridget även är min tredje moped... i år.
Det kanske låter jättekonstig -och oansvarigt- men det är faktiskt inte mitt fel!
Den första mopeden, the one and only Blixten gick sönder, förgasaren slutade göra det den sitter där för att göra. Men han är hos Vati-mopedkirurgen och ska lagas, sen är meningen att Vati ska ha honom som åka-till-stranden-moped! Det kommer han gilla, blixten alltså.
... Pappa med.
Med den andra mopeden var det kärlek vid första ögonkastet. Tyke hette han..!
Tyke gick som skjuten ur en kanon och under artistnamnet Svarta faran -vill jag tro i alla fall- susade han omkring med mig på i HarplingeCity.
Sen, en tidig morgon när jag gick ut till cykel-och moped-garaget för att åka till Kenny VAR HAN INTE DÄR! Någon hade tagit min kära Tyke! Tagit, snott och STULIT honom från mig!
Vem vet vad han gör nu, eller vart han är - ingen vet, ska jag säga dig. Jag har satt upp lappar och polisanmält, men han har gått upp i rök.
Någon ska få möta min vrede, men jag har inte hittat denne ännu...
Eftersom jag inte riktigt klarar mig utan fordon, och eftersom jag inte kommer få körkort än på i alla fall ett halvår, fattades ett beslut. Det var där Bridget kom in i bilden.
Så henne hämtade vi igår i alla fall och hon är en riktig liten stjärna - nu ska de bli åking av!
Hon kommer få ett eget litet garage (a.k.a hallen i nya lägenheten), eller ja, Grekel -Johannas moped- kommer väl bo där med men hon kommer få bo inomhus i alla fall.


Ja, då var ni uppdaterade på mopedfronten också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback