Nothing falls like Harplingerain.

Solen skiner, himlen är grå
är så skönt att le-eva då.
Nej, jag skoja bara. Det är faktiskt inte alls speciellt kul.
Den enda som verkar gilla det är dunderklumpen (a.k.a Kenny). Hon vill inte komma in från hagen när det regnar, aldrig i livet.
Alla hästarna i stallet stod och hängde vid sina grindar när åskovädret kom, men inte Kenny.
Alla hästarna i stallet gnäggade så fort de såg en människa eftersom de ville in, men inte Kenny.
Alla hästarna i stallet togs in och fick mat innan det hann bli riktig storm, men inte Kenny.
Nej, Kenny bara stod där, och luktade, på blommorna.
Men efter några riktiga åskknallar och blixtar som verkade lysa upp hela himlavalvet lunkade hon i sakta mak in och fick sin kvällsmat.


Vi har även varit utsatta för viss terror.
Alla hästarna i stallet blir hysteriska eftersom det är så många bitande insekter på dom, men inte Kenny.
Det vill säga, ända tills idag då det landade en enorm insektsliknande helikopter på hennes rygg och bet sig fast för kung och fosterland. Kenny brydde sig inte, men jag råkar bry mig. Jag råkar även avsky insekter, men efter en kort (hysterisk) krigsdans vågade jag smälla till det enorma rovdjuret som irriterat buzzade iväg... För att nästan ögonblickligen återkomma till samma plats och borra ner sina huggtänder i mitt oskylda djur.
Smash - ny attack från min sida, följt av en skenmanöver som förrvirrande odjuret precis så länge så att jag och kenny hann fly fältet (bokstavligt talat).
Dock, är det inte många som tror på min beskrivning av det sjuhövdade monstret.
Framförallt Vati tar inte riktigt det här på allvar. Tillåt mig återberätta en dialog vi förde tidigare idag, så förstår ni nog vad jag menar:
M: "Jag lovar, den var minst lika stor som min tumme! Linda trodde att det kanske var bålgeting..."
V: "Nej då, det var nog bara en broms."
M: "Men Vati, jag vet väl hur en broms ser ut, detta var ingen broms!"
V: "Det kanske var en jätte-boms?"
Tre sekunders tystnad...
V: "Hahahahahaha!!!! Det var alltså en tvärnit! Hahahaha!!! Fattar du? Fattar du? Jätte-broms -> Tvärnit! Hahahaha!"
M: Djuuuuup suck.


Det finns bara en sak kvar att säga:
Humma Kavula!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vati briljerar!! Hahaha. Och hallådär - har ni min film down there?

Postat av: Hanna

HAHAHAHA tvärnit xD dagens ju! dom e läbbiga dom där tvärnitarna. slog ihjäl en som satt på Putte med tavelsudden :P aldrig att ja skulle göra det med handen ^^

2008-08-11 @ 21:46:27
URL: http://hannahou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback